انواع ماشین باری سبک

انواع ماشین باری سبک

انواع ماشین باری سبک

برای آشنایی با ماشین‌های باربری سبک این مقاله را مطالعه کرده تا با ابعاد و ظرفیت هر یک آشنا شوید.
فهرست

ماشین باری کوچک

به ماشین‌های بارکشی که کمتر از ۳ تن بار جایجا می‌کنند ماشین باری کوچک گفته می‌شود. از این ماشین باری بیشتر برای حمل اثاثیه منزل، مصالح ساختمانی، مواد غذایی، دامی و خرده بار که حساسیت زیادی ندارند به صورت درون شهری و برون شهری استفاده می‌شود. ظرفیت و کارایی هر کدام از ماشین باری‌های سبک متفاوت خواهد بود که در ادامه با مشخصات هر یک آشنا خواهید شد.

با مدیران بار بهترین باربری مشهد همراه بمانید.

معرفی انواع خودرو باری سبک

وانت در واقع به فرانسوی به کامیونت‌های باری کوچک با ظرفیت محدود گفته می‌شود. در این مقاله قصد داریم ۹ وانت باری مختلف را در خصوص ابعاد، ظرفیت، و کارایی هریک مورد ارزیابی قرار دهیم. حمل بار با ماشین باری سبک مقرون به صرفه تر خواهد بود از این رو از آن‌ها برای جابجایی بار استفاده بیشتری خواهد شد.

به منظور آشنایی بیشتر با مدیران بار، باربری ارزان مشهد اینجا کلیک نمایید.

۱.پیکان وانت

مشخصات پیکان وانت عرض ۱۶۲۰میلی‌متر، ارتفاع ۱۴۲۲ میلی‌متر، طول ۴۳۳۲ میلی‌متر و ظرفیت ۵۰۰ کیلوگرم می‌باشد. پیکان وانت از قدیمی ترین خودروهای حمل بار در ایران بوده که با نام باردو نیز شناخته می‌شود. از این ماشین باری برای حمل بارهای سبک درون شهری استفاده خواهد شد. وانت پیکان روباز، مسقف و مبلی از انواع مختلف پیکان وانت بوده که هر یک کارایی متفاوتی خواهند داشت.

پیکان وانت

۲.پراید وانت

پراید وانت یا پراید ۱۵۱ دارای عرض ۱۶۰۵ میلی‌متر، ارتفاع ۱۴۵۵ میلی‌متر، طول ۳۹۲۸ میلی‌متر و با ظرفیت ۴۵۰ کیلوگرم می‌باشد. این ماشین باری برای بارهای نیمه سنگین به دلیل تحمل کم توصیه نمی‌شود.

پراید وانت

۳.آریسان

مشخصات کلی این وسیله باربری تک کابینه شامل ۱۷۲۰ میلی‌متر عرض، ۱۴۶۵ میلی‌متر ارتفاع، ۴۶۸۰ میلی‌متر طول و ۶۰۰ کیلوگرم ظرفیت می‌باشد. وانت آریسان نسبت به وانت پیکان و وانت پراید تحمل وزن بیشتری را خواهد داشت بنابراین برای جابجایی بارهای سبک تا متوسط از این ماشین باری استفاده خواهد شد. جلوبندی این خودرو شبیه پژو پارس پژو پارس و پژو ۴۰۵ می‌باشد.

وانت آریسان

۴.وانت مزدا

ابعاد ماشین مزدا(کارا) عرض ۱.۴، ارتفاع ۱.۸، طول ۱.۶ و ۱ تن ظرفیت می‌باشد. وانت مزدا در دو مدل تک کابین(۲۰۰) و دو کابین موجود می‌باشد. از این ماشین باری که ساخت کشور ژاپن می‌باشد بیشتر برای حمل و نقل کالاهای روستایی و دامپروری استفاده می‌شود و نسبت به ۳ مدل قبل کیفیت بالاتری خواهد داشت.

وانت مزدا

۵.نیسان وانت

عرض ماشین نیسان وانت ۱۶۶۰ میلی‌متر با ارتفاع ۱۶۵۰ میلی‌متر، طول ۴۶۹۰ میلی‌متر و ظرفیتی معادل ۲۱۰۰ کیلوگرم خواهد داشت. از این ماشین باری برای حمل محصولات باغی و زراعی، اثاثیه منزل، مبلمان استفاده خواهد شد. دو مدل نیسان بدون اتاقک و اتاقک دار با ۳ نوع بنزینی، گازوئیلی و دیزلی در بازار موجود می‌باشد.

وانت نیسان

۶.تندر ۹۰ پیکاپ

تندر پیکاپ با استهلاک و مصرف کم یکی از بهترین گزینه‌ها برای باربری درون شهری می‌باشد. طول این ماشین باری ۴۴۹۶ میلی‌متر عرض آن ۱۹۹۳ میلی‌متر، ارتفاع ۱۵۵۴ میلی‌متر و ظرفیت ۸۰۰ کیلوگرم بوده و ظاهری مشابه تندر ال ۹۰ خواهد داشت.

تندر 90 پیکاپ

۷.وانت کاپرا

عرض کاپرا وانت ۱.۷، طول ۵ متر با ارتفاع ۱.۷ و ظرفیت ۸۰۰ کیلوگرم می‌باشد. کاپرا که ساخت کشور چین می‌باشد نیز به صورت تک کابین و دوکابین تک دیفرانسیله موجود می‌باشد.

وانت کاپرا

۸.وانت پادرا

وانت پادرا دارای طولی معادل ۵۲۳۰ میلی‌متر، عرض ۱۷۰۰ میلی‌متر، ارتفاع ۱۷۲۵ میلیمتر و ظرفیت ۲۰۸۹ کیلوگرم که از همان موتور نیسان بهره مند می‌باشد.

وانت پادرا

۹.وانت لندکروز سری ۷۰

یکی از بهترین ماشین‌های باربری برون شهری و درون شهری این خودرو بوده که ساخت کشور ژاپن می‌باشد. ظرفیت وانت لندکروز ۱ تن می‌باشد. طول، عرض و ارتفاع این ماشین باری به ترتیب ۴۹۵۰، ۱۹۷۰ و ۱۸۹۰ میلی‌متر می‌باشد.

وانت لندکروز تک کابیین

برای انتخاب بهترین وانت برای کار و باربری خواندن این مقاله به شما توصیه می‌شود تا با توجه به نوع بار بهترین وسیله بابری سبک را انتخاب کنید.

استهلاک ماشین‌های باری کوچک به چه عواملی بستگی دارد؟

  1. سوخت مصرف شده
  2. مسافت طی شده
  3. مدل خودرو
  4. سال ساخت
  5. رنگ ماشین
  6. وضعیت ماشین باربری
  7. درصد ایمن بودن خودرو
  8. قطعات استفاده شده

توصیه‌های مهم نگهداری وانت‌های باری سبک

  1. چک کردن روغن ترمز
  2. بررسی و تعویض به موقع روغن گیربکس
  3. بررسی تسمه تایم و تعویض در صورت پارگی
  4. چک کردن تایرهای ماشین و فشار باد آن‌ها
  5. توجه ویژه به باطری خودرو
  6. بررسی چراغ‌های ترمز و راهنما
  7. تعویض وایر شمع ماشین هر ۲۰۰۰ کیلومتر
  8. استفاده از روغن ترمز مرغوب
  9. بررسی لنت ترمز در فصول گرم سال
  10. پولیش بدنه ماشین حداقل سالی یکبار
  11. تعویض فیلتر هوا

در صورتی که قصد جابجایی بار از مشهد به سایر شهرستان‌ها را دارید مقاله باربری مشهد به شهرستان را مطالعه کرده تا با ویژگی‌های مدیران بار خراسان بیشتر آشنا شوید.

اصول صحیح باربری با خودروهای سبک

اصول صحیح باربری خودروهای باری سبک

  1. بار حمل شده متناسب با ظرفیت وانت باشد
  2. چیدمان صحیح و اصولی هنگام بارگیری رعایت شود
  3. استفاده از ابزارهای مهار بار در زمان بارگیری
  4. معاینه فنی دوره ای خودرو
  5. تعمیر خودرو در مراکز و نمایندگی‌های مجاز
  6. تعویض روغن موتور خودرو در صورت تغییر رنگ روغن
  7. به همراه داشتن تجهیزات پنچرگیری
  8. همراه داشتن لاستیک زاپاس 
  9. استفاده از زنجیر چرخ در فصل زمستان
  10. استفاده از علائم هشدار دهنده در صورت نیاز 

سوالات رایج

این موضوع می‌تواند به نوع بار، حجم بار و نوع کاربرد آن متفاوت باشد.

استفاده از بیمه باربری سبب بیمه کردن بار حمل شده با خودروهای باری سبک شده در نتیجه در صورت احتمال آسیب به بار، شرکت حمل و نقل مربوطه به واسه شرکت بیمه تمام و کمال خسارت مشتری را پرداخت خواهد کرد. برای هرگونه سوال در این خصوص با شماره ۰۵۱۳۳۳۸۳۰۲۳ شرکت حمل و نقل مدیران بار در مشهد تماس بگیرید.

وانت لندکروز، کاپرا و نیسان وانت جزو وانت‌های باربری برون شهری به حساب می‌آیند.

پراید وانت و پیکان وانت مناسب حمل بار درون شهری می‌باشد.

امتیاز دهید

پرسش و پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*