تجهیزات وسیله نقلیه باربری

تجهیزات وسیله نقلیه باربری

تجهیزات وسیله نقلیه باربری

یک راننده باید پیش از بارگیری از صحت تجهیزات و اتصالات مربوط به حمل بار اطمینان حاصل کند.
فهرست

انواع تجهیزات و اتصالات خودروهای بابری

هر وسیله نقلیه حمل باری باید دارای تجهیزات زیر بوده تا ایمنی بار در حین سفر حفظ شده و از آسیب جدی به آن جلوگیری شود. این ابزار علاوه بر امنیت، سبب تسهیل باربری خواهد شد. تجهیزات مورد نظر شامل موارد زیر خواهد بود:

توری باربری

۱.توری‌های باری

از این توری‌ها اغلب برای حفظ و نگهداری وسایل‌های روی بار نظیر کود استفاده خواهد شد. توری‌های باربری به آفتاب مقاوم بوده و قابلیت کشسانی دارند. لازم است بدانید این توری‌ها با قلاب‌های پلاستیکی از جنس پلی پروپلین به پشت باربند متصل می‌گردد. ابعاد توری‌ها بسته به نوع وسیله نقلیه متفاوت خواهد بود. نوع دیگر توری باربری از جنس پلی استر بوده که اندازه هر سوراخ آن ۳.۵ سانتی متر می‌باشد. کاربرد اصلی این توری مهار وسایل روی بار مانند برگ‌ها و تزئینیات ریز می‌باشد که بدون ایجاد گره به قلاب پشت ماشین متصل می‌گردد.

طناب باربری

۲.طناب‌های باربری

پلی استر یا نایلون ماده اصلی طناب‌های مخصوص حمل بار بوده که برای بستن و فیکس کردن بار از آن‌ها استفاده می‌شود. از طناب پلی استر در محیط‌های اسیدی و از نوع نایلونی آن در محیط‌های قلیایی استفاده خواهد شد. این طناب‌ها به دلیل انعطاف پذیری بالا برای مهار بارهای سنگین کاربرد دارد.

تجهیزات پنچرگیری

۳.ابزارآلات و تجهیزات پنچرگیری

در مسیر حرکت ممکن است به دلایل متعددی لاستیک وسیله نقلیه باربری پنچر شود. با در اختیار داشتن تجهیزات پنچرگیری مطمئن از جمله سرب بالانس، چکش بالانس، دستگاه لاستیک درآر، والف تیوبلس، سوهان، آچار والف باز کن، سوزن پنچرگیری و درفش پنچری می‌توان بدون معطلی پنچری ماشین را گرفت و به راه خود ادامه داد.

جعبه کمکهای اولیه

۴.جعبه کمک‌های اولیه

یکی از ابزارهای کاربردی و مهم وسیله نقلیه باربری جعبه کمک‌های اولیه بوده تا در صورت صدمه بتوان از آسیب جدی به راننده جلوگیری کرد. این جعبه تا رسیدن اورژانس و انتقال مصدوم به مراکز درمانی سبب پایداری شرایط بیمار خواهد شد. بتادین، پنبه، الکل، چسب زخم، باند، گاز استریل، پد یخی، کیسه آبگرم، درجه تب، قیچی و پنس از ابزار اصلی جعبه کمک‌های اولیه خواهد بود.

کپسول آتشنشانی

۵.کپسول آتشنشانی

در صورت بروز حادثه می‌توان از کپسول آتشنشانی برای جلوگیری از گسترش آتش استفاده کرد. کپسول آتش نشانی محفظه ای فولادی بوده که با فشردن اهرم، فوم سفید رنگ که متشکل از آب، گاز دی اکسید کربن، پودر بی کربنات سدیم یا پتاسیم بیرون آمده و با جلوگیری از رسیدن اکسیژن به آتش سبب مهار آن خواهد شد. لازم به یادآوری است کپسول‌های آتش نشانی خودروهای حمل بار کوچکتر از سایر کپسول‌ها بوده تا جای کمتری را اشغال کند. همچنین باید هر چند وقت یکبار باید نسبت به شارژ این کپسول‌ها اقدام کنید.

زنجیر چرخ

۶.زنجیر چرخ

در فصل زمستان به همراه داشتن زنجیر چرخ برای خودورهای حمل بار ضروری بوده تا با افزایش اصطحکاک از سر خوردن و واژگونی ماشین باربری جلوگیری شود. این زنجیر در موقع بارش برف دور تا دور تایر عقب یا جلوی خودروها نصب می‌گردد. نکته قابل ذکر این است که زنجیر چرخ بر روی لاستیکی که نیروی محرک خودرو در آن وجود دارد بسته می‌شود. نکته قابل ذکر برای شما رانندگان عزیز این است که در مواقع لغزندگی جاده تنها به داشتن زنجیر چرخ اکتفا نکرده و با دقت و سرعت کم رانندگی کنید.

سیم بکسل

۷.سیم بکسل

سیم بکسل از تنیدن چند سیم دور هم به وجود آمده که به اصطلاح به آن طناب فولادی گفته می‌شود. این طناب از سه بخش سیم، مغزی و لایه سیم تشکیل شده است. کاربرد اصلی سیم بکسل در وسایل نقلیه باربری نگهداری و کنترل بار در حین حرکت می‌باشد.

چراغ چشمک زن

۸.چراغ‌های چشمک زن

از این چراغ‌ها برای هشدار در جاده‌ها در شب استفاده می‌شود. هر وسیله نقلیه باربری باید ۴ چراغ چشمک زن داشته باشد. کاربرد این چراغ‌ها بیشتر برای بارهایی با طول بیش از ۲ متر یا بارهایی با عرض بیش از ۳ متر می‌باشد. چراغ‌های چشمک زن بر روی ماشین باربری یا خودروهای اسکورت نصب می‌گردد.

مثلث شبرنگ

۹.مثلث‌های شب رنگ

استفاده از مثلث‌های شبرنگ در زمان توقف اجباری ماشین باربری در کنار جاده الزامی می‌باشد. محل قرارگیری این مثلث‌ها ۷۰ متر قبل از توقف خودرو، ۷۰ متر بعد از آن و در کنار ماشین سمت جاده می‌باشد. مثلث‌های شبرنگ سایر ماشین‌ها را از وجود خودروی حمل بار در کنار جاده به دلیل خرابی یا پنچری مطلع می‌سازد.

گوه و پین

۱۰.گوه و پین

این وسیله کاربردی سبب ثابت نگه داشتن ماشین در هنگام توقف کامل می‌گردد. هر ماشین خودروی حمل بار باید دو گوه همراه داشته باشد. جنس گوه از مصالح سخت بوده و مثلث مانند می‌باشد.

نکات صحیح بارگیری

  1. انتخاب ماشین باربری متناسب با نوع و حجم بار
  2. توقف کامل ماشین باربری
  3. بسته بندی استاندار بارها
  4. چیدمان اصولی و صحیح بار
  5. بارگیری در زمانی که ترافیک کمتری در محل بارگیری وجود دارد.
  6. سد نکردن تمام عرض خیابان
  7. اطمینان از مهار کافی بارها
  8. اعمال نور کافی برای دید بهتر در شب
نحوه انتخاب یک خودروی باربری مناسب

نحوه انتخاب یک خودروی باربری مناسب

پس از آنکه نوع بار و حجم بار شما مشخص شد بهتر است از یک شرکت باربری مطمئن همانند مدیران بار بهترین باربری مشهد در خصوص حمل بار با وسیله مناسب مشاوره بگیرید. این کار از هزینه اضافی و اتلاف وقت جلوگیری خواهد کرد.نوع جاده  و مسیر انتخابی نیز در انتخاب وسیله نقلیه باربری موثر خواهد بود.

این مقاله شما را با نکات ایمنی بارگیری در هنگام حمل بار توسط یک شرکت معتبر حمل و نقل همجون مدیران بار آشنا خواهد کرد. 

وظایف شرکت‌های باربری

  1. استفاده از رانندگاه مجرب و حرفه ای
  2. تضمین کیفیت خدمات
  3. بیمه کردن بارهای مشتری
  4. حمل بارهای خاص و حساس مانند پیانو و گاو صندوق
  5. بسته بندی اصولی بارها
  6. استفاده از ابزار آلات و متدهای پیشرفته و به روز
  7. رعایت نکات ایمنی در تمامی مراحل حمل بار
  8. برنامه ریزی دقیق و تحویل به موقع بار به مشتری
  9. اعمال هزینه منصفانه با توجه به تعرفه اداره حمل و نقل
  10. مشاوره رایگان در خصوص حمل بار، زمان مناسب بارگیری و انتخاب وسیله نقلیه مناسب

مقاله باربری مشهد به شهرستان شما را با سایر ویژگی‌های این شرکت آشنا می‌کند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *