بهترین وانت برای کار

بهترین وانت برای کار

بهترین وانت برای کار

اگر به دنبال این هستید که بدانید کدام نوع وانت برای حمل بار شما مناسب است این مقاله را تا انتها مطالعه کنید.
فهرست

معرفی انواع وانت‌های موجود در بازار برای کار

بهتر است برای بارهای کم و سبک تا نیمه سنگین از باربری‌های کوچک همچون وانت استفاده کنید. اینکار علاوه بر صرفه جویی در هزینه سبب صرفه جویی در وقت هم می‌شود.

چرا که این خودروها با سرعت بیشتری نسبت به باربری‌های سنگین حرکت می‌کنند. در این مقاله سعی کردیم بهترین وانت برای کار که در حال حاضر در ایران موجود هستند را به شما عزیزان معرفی کنیم. با مدیران بار بهترین باربری مشهد همراه باشید.

بهترین وانت برای کار(پراید وانت)

۱. پراید وانت

یکی از پر استفاده ترین وانت‌های باربری درون شهری ساخت ایران، پراید وانت با ۷۱ اسب بخار توان، ۱۰۸ نیوتن بر متر گشتاور و ظرفیت ۴۵۰ کیلوگرم با ۴ سیلندر به دو صورت بنزینی و گازی است.

پراید وانت که با نام پراید ۱۵۱ نیز شناخته می‌شود از نظر توانایی، ضعیف تر از پیکان وانت بوده و برای بارهایی با وزن زیاد به هیچ وجه توصیه نمی‌شود. 

حداکثر سرعت این خودروی باربری ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت  و حجم مخزن سوخت ۴۹ لیتر گزارش شده است. طول پراید وانت ۳۹۲۸ میلی‌متر، عرض ۱۶۰۵ میلی‌متر و ارتفاع آن ۱۴۵۵ میلی‌متر است.

اندازه قسمت بار نباید از مقادیر زیر تجاوز کند، طول ۱۵۰۰ میلی‌متر، عرض ۱۳۷۰ میلی‌متر و ارتفاع ارتفاع ۴۲۰ میلی‌متر. یکی از ویژگی‌های بارز این خودرو قیمت مناسب، دسترسی آسان به قطعات یدکی ماشین، هزینه نگهداری و استهلاک کم است.

بهترین وانت برای کار(گیکان وانت)

۲. پیکان وانت

پیکان وانت با نام تجاری باردو ساخت کشور ایران بوده که یکی از قدیمی ترین وانت‌های حمل بار درون شهری محسوب می‌شود. 

۳ مدل پیکان وانت موجود در بازار ایران شامل پیکان وانت روباز، مسقف و مبلی است. گیربکس پیکان وانت ۴ دنده ای با ۴ سیلندر، حجم موتور ۱.۷ لیتر و قدرت موتور ۸۶ اسب بخار با گشتاور ۱۴۰ نیوتن بر متر است. 

سرعت این وانت نیز همانند پراید وانت ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت بوده و طول، عرض و ارتفاع پیکان وانت به ترتیب ۴۳۳۲، ۱۶۲۰ و ۱۴۲۲ میلی‌متر است.

حجم مخزن سوخت باردو نیز ۴۵ لیتر با ظرفیت باری ۵۰۰ کیلوگرم است. از این وسیله نقلیه بیشتر در صنعت کشاورزی و دامپروری استفاده می‌شود. 

پیکان وانت جزو خودروهای باربری کم استهلاک بوده و تهیه قطعات یدکی ماشین به سهولت انجام می‌شود. ابعاد مجاز برای حمل در قسمت بار پیکان وانت ۱.۸ متر طول با عرض ۱.۲ متر است.

بهترین وانت برای کار(آریسان)

۳. آریسان

وانت آریسان نسبت به دو خودروی قبلی مصرف سوخت کمتر، ایمنی بیشتر بهترین وانت برای کار است. این وسیله باربری دارای توان ۸۶ اسب بخار، گشتاور ۱۴۰ نیوتن متری، حجم موتور ۱.۶ لیتر، ۶۰۰ کیلوگرم ظرفیت و با حداکثر سرعت ۱۶۰ کیلومتر است که به همین دلایل از آن در جابجایی بارهای سبک و متوسط استفاده می‌شود.

آریسان از نظر ظاهری به پژو ۴۰۵ و پژو پارس شبیه است. همچنین حجم مخزن سوخت وانت آریسان ۵۲ لیتر، طول ۴۶۸۰ میلی‌متر، عرض ۱۷۲۰ میلی‌متر و ارتفاع ۱۴۶۵ میلی‌متر است. 

اگر می‌خواهید بدانید فضای اتاق بار این خودرو چقدر است مقادیر زیر شما را به جوابتان می‌رساند. 

طول اتاق بار ۱۷۶۶ میلی‌متر، عرض اتاق بار ۱۳۵۸ میلی‌متر و ارتفاع اتاق بار ۴۳۵ میلی‌متر. همچنین استهلاک گیربگس این ماشین از سایر مدل‌ها بیشتر است.

بهترین وانت برای کار(وانت نبسان)

۴. وانت نیسان

وانت نیسان(زامیاد) یکی از بهترین گزینه‌ها برای حمل بارهای برون شهری از جمله اثاثیه منزل، محصولات باغی و زراعی است. 

این خودرو ساخت کشور ایران بوده در دو مدل بدون اتاقک و اتاقک دار موجود است. نوع سوخت وانت نیسان می‌تواند بنزینی، گازی و یا دیزلی باشد.

ظرفیت تحمل بار نیسان ۲۱۰۰ کیلوگرم، قدرت موتور ۱۰۰ اسب بخار با ۴ سلیندر، گشتاور ۱۹۰ نیوتن بر متر، حجم مخزن سوخت ۶۵ لیتر و حداکثر سرعت ۱۴۰ کیلومتر بر ساعت است.

طول ماشین نیسان ۴۶۹۰ میلی‌متر، عرض آن ۱۶۶۰ میلی‌متر و ارتفاع ۱۶۵۰ میلی‌متر است. ابعاد اتاق بار وانت نیسان نیز شامل ۲۲۰ سانتی متر طول، ۱۶۰ سانتی متر عرض و ۱۲۰ سانتی متر ارتفاع است.

بهترین وانت برای کار(تندر 90 پیکاپ)

۵. تندر ۹۰ پیکاپ

استهلاک کم، مصرف سوخت پایین و استحکام بالای تندر ۹۰ پیکاپ او را به بهترین وانت برای کار به صورت درون شهری تبدیل کرده است. این خودرو ساخت کشور فرانسه بوده و از لحاظ ظاهری به تندر ال ۹۰ شبیه است. 

حداکثر گشتاور پیکاپ ۱۴۰ نیوتن بر متر، قدرت موتور ۱۰۵ اسب بخار با حجم ۱.۶ لیتر، حداکثر سرعت ۱۷۰ کیلومتر بر ساعت، دارای ۴ سیلندر، حجم مخزن سوخت ۷۰ لیتر و ظرفیت بار حدود ۸۰۰ کیلوگرم است.

طول تندر پیکاپ ۴۴۹۶ میلی‌متر، عرض ۱۹۹۳ میلی‌متر و ارتفاع آن ۱۵۵۴ میلی‌متر است. همچنین ابعاد اتاق بار این خودرو شامل ۴۴۵۰ میلی‌متر طول، ۱۷۴۰ میلی‌متر عرض و ۱۶۴۰ میلی‌متر ارتفاع است.

بهترین وانت برای کار(پادرا)

۶. وانت پادرا

وانت پادرا نوعی وانت باربری بوده که از موتور نیسان استفاده شده است. ظرفیت تحمل بار این وانت ۲۰۸۹ کیلوگرم به همراه ۴ سلیندر است. 

حجم موتور پادرا ۲.۴ لیتر و قدرت آن ۹۵ اسب بخار است. همچنین حداکثر گشتاور این نوع وانت به ۱۷۵ نیوتن بر متر می‌رسد.

حجم مخزن سوخت ۵۵ لیتر، ارتفاع ۱۷۲۵ میلی‌متر، طول ۵۲۳۰ و عرض وانت پادرا ۱۷۰۰ میلی‌متر است. این خودرو دارای لوازم یدکی ارزان و مقرون به صرفه است.

از معایب وانت پادرا می‌توان به مصرف سوخت بالا نسبت به تندر پیکاپ و سرعت کم(۹۵ کیلومتر بر ساعت) اشاره کرد.

ابعاد اتاق بار پادرا نیز شامل طول ۲۳۸۰ میلی‌متر، عرض ۱۷۳۰ میلی‌متر و ارتفاع ۶۵۵ میلی‌متر است.

بهترین وانت برای کار(لندکروز تک کابیین)

۷. وانت لندکروز تک کابین

لندکروز تک کابین بهترین وانت برای کار هم برای جابجایی بار درون شهر و هم برای حمل و نقل‌های برون شهری است.

این خودرو ساخت کشور ژاپن بوده و ظرفیت توان حمل بار آن به ۱ تن می‌رسد. 

این خودرو داری ۶ سلیندر، با سرعت ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت، گشتاور ۳۸۵ نیوتن بر متر، ۲۲۸ اسب بخار قدرت، با ۴ لیتر حجم موتور و ۱۲۸ لیتر حجم مخزن است.

طول لندکروز تک کابین ۴۹۵۰ میلی‌متر، عرض لندکروز ۱۹۷۰ میلی‌متر و ارتفاع آن به ۱۸۹۰ میلی‌متر می‌رسد.

بهترین وانت برای کار(نیسان پیکاپ تک کابین)

۸. نیسان پیکاپ تک کابین

از مشخصات اصلی این وانت باربری ساخت کشور ژاپن می‌توان به ۴ سیلندر، حجم موتور ۲.۴ لیتر، قدرت ۱۵۰ اسب بخار، گشتاور ۲۰۸ نیوتن بر متر، سرعت ۱۷۰ کیلومتر بر ساعت، ظرفیت بار ۱۱۰۵ کیلوگرم و حجم مخزن سوخت ۶۰ لیتر اشاره کرد. 

طول، عرض و ارتفاع نیسان پیکاپ تک کابین به ترتیب ۵۱۸۵، ۱۸۲۰ و ۱۶۹۵ میلی‌متر است. استهلاک این ماشین بسیار کم و قطعات یدکی به وفور یافت می‌شود.

بهترین وانت برای کار(پیکاپ تک کابین آراز)

۹. پیکاپ تک کابین آراز

این خودرو ساخت کشور چین بوده که دارای ۴ سیلندر با حجم موتور ۲.۳ لیتر، قدرت ۱۴۳ اسب بخار، گشتاور ۲۱۰ نیوتن بر متر، ۳۴۵۰ کیلوگرم ظرفیت، ۱۷۰ کیلومتر بر ساعت با ۵۳۶۰ میلی‌متر طول، ۱۸۴۰ میلی‌متر عرض و ۱۸۴۰ میلی‌متر ارتفاع است.

برای انتخاب بهترین وانت برای کار باید به مقاومت بدنه، حجم موتور، نیروی گشتاور، ظرفیت کابین و ابعاد خودرو دقت کرد. 

به‌طور کلی لندکروز تک کابین و پیکاپ تک کابین برای بارهای برون شهری و پراید وانت و پیکان وانت برای جابجایی در درون شهر مناسب هستند. از وانت نیسان نیز به دلیل استقامت و کارایی در دو حوزه باربری بینی شهری و درون شهری می‌توان استفاده کرد.

توصیه‌های مهم نگهداری از وانت‌های باری

به منظور افزایش طول عمر بهترین وانت برای کار لازم است بررسی‌های زیر را هر چند وقت یکبار انجام دهید:

  1. بررسی فیتلر هوا هر چند وقت یکبار
  2. چک کردن روغن ترمز ماشین
  3. اهمیت دادن به باتری خودرو
  4. استفاده از روغن ترمز مرغوب و اصلی
  5. تعویض به موقع شمع ماشین
  6. توجه به لنت ترمز به ویژه در هوای گرم
  7. تعویض روغن گیربکس در صورت تغییر رنگ روغن
  8. بررسی بادهای لاستیک، آج آن و تعویض لاستیک‌ها در صورت نیاز 
  9. شستشوی بدنه ماشین به وسیله پولیش حداقل سالی یکبار
  10. چک کردن تسمه تایم و تعویض در صورت خرابی و پارگی

بهترین وانت برای حمل بار بین شهری

نیسان وانت، نیسان پیکاپ تک کابین و لندکروز تک کابین به دلیل استحکام بدنه و سرعت بالا بهترین وانت برای کار به منظور حمل بارهای بین شهری هستند. 

این خودوروها علاوه بر موارد گفته شده ظرفیت بار بیشتری نسبت به سایر ماشین‌های باربری کوچک دارند.

مقاله انواع ماشین باری سبک را مطالعه کرده تا با انواع وانت‌های باری مناسب برون شهری بیشتر آشنا شوید.

بهترین وانت برای کار درون شهری

وانت مناسب برای حمل بار درون شهری

پراید وانت، پیکان وانت و نیسان وانت سه ماشین باربری مناسب جهت جابجایی بار در سطح شهر هستند. برای اعزام انواع وانت به منظور جابجایی بار با شماره‌های زیر در ارتباط باشید.

میزان حداقل درآمد با وانت

میانگین درآمد روزانه با انواع وانت در سال ۱۴۰۳ بین ۱ الی ۲ میلیون تومان است. این میزان با توجه به شهر سکونت، میزان ترافیک، ساعت کاری و مسیر انتخابی متغیر است.

کم استهلاک ترین وانت باری در ایران

پیکان وانت، پراید وانت و تندر ۹۰ پیکاپ به ترتیب جزو کم استهلاک ترین وانت‌های باربری در ایران هستند. 

استهلاک زیاد سبب کم شدن ارزش مادی ماشین می‌شود. بنابراین تقاضا برای خرید این وسیله‌های باربری نقلیه بیش از سایر مدل‌های وانت بیشتر است.

سوالات متداول

سوالت رو پیدا نکردی ؟

همکاران ما اماده راهنمایی شما هستن 

استهلاک وانت بار بیشتر در کدام قسمتها‌ بیشتر است؟

استهلاک ماشین‌های باربری به دلیل تحمل وزن زیاد بار روی لاستیک‌ها، گیربکس و موتور خودرو بیشتر است.

تمامی قطعات وانت‌های تویوتا و نیسان در بازار موجود بوده اما ممکن است به سختی گیر بیاید.

مشهد، پایانه بار طرق، غرفه B8

۴/۵ - (۷ امتیاز)

یک پاسخ

  1. بهتر بود یه توضیحی هم در مورد نیسان ال ایکس یا همان شوکا هم میدادین.چون در هرحال هم با نیسان آبی متفاوته و هم با پادرا فرقهایی دارد.بخصوص که در این اواخر مشتریان بیشتری بطرفش سوق پیدا کردند.ملت ما همیشه مرده پرست بوده اند متاسفانه.ولی انصافا از نیسان آبی و پادرا بهنره.کاش تولیدش ادامه پیدا کنه و لوازمش بیشتر و ارزونتر شه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *